Radujme se na Radosti (hory 2013)

Radujme se na Radosti, aneb Hory 2013

Odkaz na fotografie z tábora zde.

Den šestý

Šestý den je téměř za námi. Ráno probíhalo jako každé jiné, ovšem dnes si kuchař spravil svůj vroubek ze včerejší snídaně. Konečně byly slíbené párky - "teplé pivo studené párky" - se neslo jídelnou...

Na počtu lyžařů se začíná projevovat vrozená vlastnost velkých kolektivů - začínají odpadat slabší jedinci - někteří to stihnou na svah aspoň v pyžamu...Dnes jsme pod kopcem nikoho nenechali a tak večer se ke kulturnímu programu sešly všechny týmy v plném počtu. Pohádkové příběhy byly obohaceny o několik netradičních výrazů, které musely pohádkové bytosti do svých výstupů zapracovat...OPNKZNVPPD - organizace pro nápravu křivd způsobených na dětech dbala nad čistotou projevu a všechny příběhy se nesly v duchu těchto čistých myšlenek...dvojrole i trojrole zvládaly naši herci s bravůrou sobě vlastní...sladká odměna tedy připadla na všechny naše nadějné činoherce.

Diplomový manager poté odměnil nejzdatnější jedince za předvedené celotýdenní výkony - řady malých lyžařů a snowborďáků se rozšířily o nové tváře...oběvil se mezi němi i Yeti.

Den pátý

Milý kamarádi, dnes jsme na horách pátý den. Ráno opět začalo budíčkem a rozcvičkou.

Poté nastala snídaně, díky které v nás propukla trudomyslnost, protože jsme se těšili na buřty ,ale kuchař se na nás poránu vybodl.

Při cestě na svah jsme se za pomoci písně Proti trudomyslnosti zbavili špatné nálady ze snídaně. Jak jsme včera psali - člověk se těší na svah kde si odpočine po odpočinkovém dnu a byla to pravda zpět jsme dojeli plní energie.

Večer jsme dohráli táborovou hru Šest ran do klobouku, po všech soutěžích jsme oslavili narozeniny naší vedoucí Marceli Vrbkové, při které oslavenec nezůstal suchý - dostala i dort který jsme snědli.

Den čtvrtý

Ještě že byl den odpočinku...to si člověk vždycky poleží, protáhne znavené tělo (třeby při obléhání  pevností), pak si člověk odpočne při sochaření. To je taková zcela nenáročná hra, která vyžaduje soustředění jen od několika vybraných jedinců - kdo se má ale v těch pózách udržet - je dobré když občas zaskočí kaskadér....

V rámci volného dne je dúležité hlavně utahat instruktory - ti se bláhově domnívají, že utečou na svah lyžovat a odpočnou si tímto od všetečných otázek (strejdó, kdy už to bude, kdy už pojedeme na černou atd,...).  Zmýlili se, vrátili se přímo do centra bojové hry, kdy právě na jejich bedra dopadly všechny nedořešené rozbroje a jiné radovánky které je přece nutno okamžitě vyřešit... Sotva se najedli už museli jít bránit poklad v pevnosti, kterou všichni postavili v rámci odpočinku. Pak někdo uřízne kousek novoduru a žije představou klidné hry pro naše ratolesti - no přiznejme si , máme talent na zápletky, které je pak nutno řešit roztřelem v kterém padá jeden rekord za druhým a JURI musí odolat několikerým protestům - stanovení zástavy pro protest (jedna kofola) se ukázalo býti jen jako hodnotově malá složitost (ke každé kofole je přece KNÍR)...

Jak říkám, den odpočinku se opět vydařil a je s podivem, že se všichni zase těší na pohodové lyžování, při kterém se člověk aspoň tolik neutahá...

Den třetí

Již třetí den vás zdravíme z naší horské chaty. Den jsme již tradičně započali vyběhnutím v pyžamu před chatu a následnou rozcvičkou.

V 8:45 jsme vyrazili směr svah. Žádný lyžar již nebyl ve školce, naši kvalifikovaní instruktoři odvedli opravdu kvalitní práci a naučili děti bezpečné jizdě na svahu.

Celý den tu hustě sněží.  V odpoledních hodinách zde bylo o 10 cm sněhu než před příjezdem, jezdí se opravdu skvěle.

A jak na svahu tak i v jídelně byl dnes skvělý den. Po řízku s bramborovým salátem se jen zaprášilo a boule za ušima mají někteří ještě teď.

Po večeři jsme pokračovali v druhém kole soutěže Šest ran do klobouku. Všechna družstva si při této soutěži oprašují svoje znalosti získané na základní, střední, vysoké škole či gymnáziu.

Nyní jsou již všechny děti ve svých postelích a připravují se ke spánku. Zítra nás čeká volný den a já doufám, že bude stejně zábavný jako předchozí dny i když bez lyžování.

Den druhý - Začátek lyžovačky

Již po druhé se hlásíme z naši horské chaty. Dnes v 7:30 proběhl ranní budíček za zvuku hasičské trubky a tradiční rozcvička (v pyžamech před chatu a zpět).

Po vydatné snídaní jsme konečně vyrazili na svah. Pět dětí bylo dopoledne v lyžařské školce, odpoledne už všechny jezdili na velkém kopci - díky kvalitní práci zkušených instruktorů (Koudy a já). Všichni ostatní se tvářili že lyžovat umí.

Jako vždy dospělí k večeru sotva chodí, děti jsou plné energie.

Zatím jsme bez úrazu a všichni se těšíme plnému zdraví i vedoucí jsou zatím v psychické pohodě :-).

Kuchař se opět rozhodl, že nám opět přidá nějaká kila navíc, protože jídlo je výborné a je ho hodně.

Po večeři děti hrály zábavnou soutěž "šest ran do klobouku", zúčastnili se i dospělí, kteří vytvořili samostatné družstvo.

Po soutěži se děti bavily hraním společenských her, ve 22 hod byla večerka.

Den první - Odjezd

Milí příznivci Hasičů a zimních sportů.

Dnes v neděli 10. února po desáté hodině jsme vyrazili na Zimní hasičský tábor Radujme se na Radosti, aneb hory 2013.

Ještě před koncem naší vesnice vypukla hádka, kdo má lepší řízek od maminky (po vzájemné degustaci zvítězily všechny maminky i moje). Po několikách zastávkách (byla jen jedna) jsme dorazili na naši horskou chatu Radost v Orlických horách, po ubytování na pokoje jsme vyrazili na partyzánskou výpravu kolem příjezdové cesty, Naši vedoucí a instruktoři táboru byly ještě před výukou lyžování zbiti a vyválení ve sněhu na blízké louce (dobře jim tak).

Ještě před vycházkou jsme vztyčili vlajku naší organizace SDH Dukovany. Na vrchol stožáru vyjela vlajka za tonů tradiční písně proti trudomyslnosti.

Večer jsme se rozdělili do čtyř soutěžních družstev, každé z nich si vyrobilo vlastní kmenovou vlajku.

Po dokončení prací na vlajkách děti dobrovolně ustoupily do svých přepychových loží a v devět hodin (večer) byl na chatě naprostý klid.